Unreal Engine 5.1 ile Oyun Geliştirme

4,6 (72 oylama)
Son Güncelleme Tarihi:4/2024
Türkçe

BLENDER 3.5 ile 3D Modelleme
eğitimimize göz atabilirsiniz.

Günümüzde, video oyunları giderek daha karmaşık ve etkileyici hale geliyor. Bu gelişmelerde, oyun motorlarının rolü oldukça büyük. Unreal Engine, oyun endüstrisinde devrim yaratan ve birçok önemli oyunun arkasındaki Epic Games tarafından geliştirilen bir oyun motoru ve entegre geliştirme ortamıdır. İlk olarak 1998 yılında piyasaya sürülen Unreal oyunu için geliştirilen motor, o zamandan beri sürekli olarak geliştirilmiş ve güncellenmiştir. Unreal Engine, video oyunlarından sanal gerçekliğe, simülasyonlardan interaktif görselleştirmeye kadar birçok farklı uygulama alanında kullanılmaktadır. Gerçek zamanlı 3D grafikler, yüksek kaliteli gölgelendirme ve parçacık efektleri gibi gelişmiş grafik özelliklerine sahiptir. Bu, geliştiricilere etkileyici görseller oluşturma ve oyunculara görsel olarak çarpıcı deneyimler sunma olanağı sağlar. Oyun geliştiricilerine kapsamlı bir geliştirme araçları seti sunar. Bu araçlar arasında düzenleyiciler, animasyon editörleri, materyal editörleri ve görsel betikleme araçları gibi birçok araç bulunur. PC, konsol, mobil cihazlar ve sanal gerçeklik gibi birçok farklı platformda çalışabilir. Bu da geliştiricilere oyunlarını farklı platformlara kolayca taşıma ve yayınlama olanağı sağlar. Büyük ve aktif bir kullanıcı topluluğu vardır. Bu topluluk, forumlar, dökümantasyon ve eğitim kaynakları aracılığıyla birbirine destek sağlar ve yeni geliştiricilere rehberlik eder.
Kimler Katılabilir:
  • Oyun endüstrisinde çalışanlar veya oyun geliştirmeye ilgi duyanlar, Unreal Engine'i öğrenerek daha etkileyici ve karmaşık oyunlar geliştirmek isteyebilirler.

  • Bilgisayar bilimi veya oyun geliştirme gibi alanlarda eğitim gören öğrenciler, Unreal Engine'i öğrenerek kariyerlerine başlamadan önce gerekli becerileri kazanabilirler.

  • Oyun geliştirme veya interaktif medya içerikleri oluşturma konusunda ilgili olanlar, Unreal Engine'i kullanarak kendi projelerini geliştirmek ve hobilerini ilerletmek isteyebilirler.

  • 3D modelleme, animasyon veya görsel efektler gibi alanlarda çalışan sanatçılar ve tasarımcılar, Unreal Engine'i kullanarak oyun içi sanat ve grafikleri oluşturabilirler.

  • Yazılım geliştirme deneyimi olan kişiler, Unreal Engine'in Blueprint görsel programlama aracını veya C++ gibi programlama dillerini kullanarak oyunlar oluşturabilirler.

  • Unreal Engine, simülasyonlar ve eğitim uygulamaları gibi farklı alanlarda da kullanılabilir. Bu nedenle, bu tür uygulamalar geliştiren profesyoneller de Unreal Engine'i öğrenmek isteyebilirler.

  • Mimarlar ve görselleştirme uzmanları, mimari görselleştirmeler ve sanal gerçeklik projeleri oluşturmak için Unreal Engine'i kullanabilirler.

  • Unreal Engine oyun geliştirme eğitimi, genellikle temel bilgisayar ve programlama becerilerine sahip olan herkes tarafından alınabilir ve kullanılabilir.
     

Eğitimin İçeriği:
  • Oyun Geliştirmeye Giriş ve UE 5.1 Kurulumu
  • Arabirimi Tanımak
  • Assetleri İçeri Aktarmak
  • Materyaller

- Texture Ayarları
- Master Material
- Material Functions
- Quixel Materials
- Lerp Kullanımı
- Material Attributes
- Decals
- Örnek Proje Çalışması

  • Gameplay Framework
  • Koordinat Sistemi
  • Sitatik Mesh Assetleri

- UV Haritaları
- Collision Gövdeleri
- Mobilite Ayarları

  • Fizik Sistemi

- Proje Fizik Ayarları
- Fiziği Simüle Etmek
- Fizik Materyalleri
- Fizik Kısıtlamaları

  • Gameplay Framework
  • Koordinat Sistemi
  • Sitatik Mesh Assetleri

- UV Haritaları
- Collision Gövdeleri
- Mobilite Ayarları

  • Fizik Sistemi

- Proje Fizik Ayarları
- Fiziği Simüle Etmek
- Fizik Materyalleri
- Fizik Kısıtlamaları

  • Enhanced Input Sistemi

- Input Actions
- Input Mapping Context

  • Blueprintler

- Örnek Proje Oluşturulması
- Line Tracing
- Vektörler ve Yönler
- Blueprint Sınıfı Oluşturmak
- Fonksiyonlar
- Veri Tipi Dönüşümleri
- Blueprintler ile Materyalleri Kontrol Etmek
- Inheritance
- Encapsulation
- Eventler
- Blueprint ile Animasyon
- Polymorphism
- Örnek Projenin Tamamlanması

  • Environment Design

- Megascans Assetlerini Kullanmak
- Modüler Tasarım
- Objeleri Gruplamak ve Attach Etmek
- Nanite
- Örnek Proje Oluşturulması
- Landscape Oluşturmak
- Işıklandırma
- Assetleri Sahneye Yerleştirmek
- Packed Level Instance
- Ölçeklendirme
- Water Materyali ile Deniz/Göl/Irmak Oluşturma
- PostProcessVolume ve Exposure Ayarları
- LOD kullanımı ve Ayarları
- Layers, Sub-Levels
- Örnek Projede Layers, Sub-Levels Uygulaması

  • Animasyon ve Render İşlemleri

- Sequencer ile Çalışmak
- Zıplayan Top Animasyonu
- Animasyon Oluşturma
- Camera Shots
- Render işlemleri ve Movie Que
- Örnek Animasyon Projesi

  • UE İçerisinde Modelleme

- Modelleme Araçları
- Model Düzenleme Temelleri
- Polygroups
- UV Unwrapping
- Displacement
- Örnek proje

  • Efektler

- Niagara Sistemi ve Emitterlar
- Particle Oluşturma
- Particle Materials
- Flipbook Textures
- Ateş ve Duman Oluşturma
- Niagara Blueprinti

  • AIController ile NPC Oluşturma
  • Test ve Optimizasyon
  • Oyunu Paketleme

 

Eğitimin Kazanımı:
  • Katılımcılara Unreal Engine'in temel işlevlerini ve araçlarını öğretir. Bu sayede, katılımcılar oyun geliştirme sürecinde Unreal Engine'i etkin bir şekilde kullanabilirler.

  • Unreal Engine eğitimi, oyun geliştirme sürecinin farklı aşamalarını anlamayı sağlar. Katılımcılar, oyun kavramı oluşturma, dünya oluşturma, karakter tasarlama, animasyonlar ve oyun mekaniği gibi konuları öğrenirler.

  • 3D modelleme ve animasyon oluşturma yeteneklerini destekler. Eğitim, katılımcılara bu konularda temel bilgileri sağlar ve Unreal Engine içinde 3D modeller oluşturma ve animasyonlar eklemeyi öğretir.

  • Blueprint adı verilen görsel programlama aracı, kod yazmadan oyun mekaniği oluşturmayı sağlar. Eğitim, katılımcılara Blueprint kullanmayı ve oyun içi etkileşimleri oluşturmayı öğretir.

  • Unreal Engine, C Unreal Engine 5.1 ile Bağımsız Sanal Prodüksiyon++ programlama diliyle entegre edilmiştir ve gelişmiş özelliklerin birçoğu bu dilde yazılmıştır. Eğitim, katılımcılara C++ programlama becerileri kazandırarak Unreal Engine'in daha derinlemesine özelliklerini kullanma yeteneği kazandırır.

  • Yüksek kaliteli grafikler ve karmaşık oyun mekanikleri oluşturma yeteneği sunar, ancak bunlar gereksiz yüklenmelere neden olabilir. Eğitim, katılımcılara oyunlarını optimize etme becerileri kazandırarak performansı artırmayı öğretir.

  • Eğitim, katılımcılara oyunlarını farklı platformlara (PC, konsol, mobil cihazlar) dağıtma ve yayınlama sürecini öğretir. Bu, katılımcıların oyunlarını geniş bir kitleye ulaştırma becerilerini geliştirir.
     

Başvuru Süreci:
  • Eğitime başvuru yapmak isteyen katılımcılarımız sertifika programının sayfasında yer alan ‘Başvuru Yap’ butonuna tıklayarak başvuru formunu ve ödeme bilgilerini doldurmaları yeterlidir.
     
Sertifika Süreci:
  • Eğitimlerini başarıyla tamamlamış olan katılımcılarımız eğitimlerini bitirdikten 1 hafta içerisinde sertifikalarını turkiye.gov.tr (e-Devlet kapısı) sisteminden anlaşmalı olduğunuz üniversitenin ismini (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi) arama kısmına yazarak sorgulayabilmektedir. Sertifikalarımızın geçerlilik süresi ömür boyudur. Kamu ve Özel kurumlarda geçerlidir.
     

Sertifikaya Sahip Olmanın Sizlere Faydaları:
  • Günümüz iş dünyasında rekabetçi bir ortamda başarılı olmak için sadece deneyim yeterli değildir. İş verenler, adayların belirli beceri ve uzmanlıklara sahip olduğunu kanıtlayan belgelere de önem verirler. Sertifikalar belirli bir alanda uzmanlaşmış olduğunuzu gösterir. Bu ilgili, beceri ve bilgilere sahip olduğunuzu kanıtlar ve işverenlerin dikkatini çeker. Sertifika programları aynı zamanda kişisel özgüveninizi artırabilir. Kendinizi geliştirmek ve bir hedefe ulaşmak, genellikle daha fazla özgüven kazanmanıza yardımcı olur.

Yorumlar

S
618 gün önce
Sefa Ay
Eğitim oyun kodlama olarak yeterli ve gerekli tüm bilgileri veriyor.
İ
611 gün önce
İlhan G.
İstedğim aradağım tüm bilgileri bu eğitimde buldum teşekkür ederim.

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM